Jumaat, 12 April 2019

Harga Belian

Salam bertani



Macam nak nangis tenguk.

Salam bertani.

19 ulasan:

  1. Balasan
    1. Harga belian buah kelapa sawit yang dijual oleh pekebun

      Padam
  2. harga sawit ya?
    tadi siang borak dgn mak, mak ckp hasil sawit sikit je dapat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yelah harga BTS sawit satu tan cuma RM260 sekarang

      Padam
  3. Pakcik WP, apakah maksud disebalik tanda itu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Papan tanda yang menunjukkan harga belian buah kelapa sawit.Harga yang sangat rendah sekarang. Macam tak balik modal.

      Padam
  4. Balasan
    1. Sekarang pekebun kelapa sawit tengah resah gelisah kerana harga komoditinya yang semakin menyusut

      Padam
  5. Tak paham apa maksudnya tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak nangis tenguk harga belian kelapa sawit tu.
      Satu tan RM260.00. Tolak upah petik RM80.00
      Baja pun dah lebih RM100.00 sebag. Racun rumpai lagi.
      kalau sebulan dapat 5 tan, nak makan apa?

      Padam
  6. kami Generasi ke2 Felda pun terasa juga WP...kelapa sawet memang belum berhasil sangat tapi duit sara hidup betul2 terjejas.Mujor suami kerja luar .

    BalasPadam
  7. Laa harga satu tan ke apsal la murah sgt.. baik wak prose's jadikan apa2 produk then jual

    BalasPadam
  8. Kesian mereka yang usahakan kelapa sawit kerja teruk tapi harga murah.

    Sabar yolah

    BalasPadam
  9. aduhai kenapa boleh jatuh harganya ya..huhuhu

    BalasPadam