Isnin, 25 Februari 2019

MB 75 : Info Kesihatan

Salam bertani



Salam bertani

28 ulasan:

  1. semua buah yg sedap2... kadang kita mkn je tanpa tahu sebab atau khasiatnya hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau boleh memang setiap hari kena makan buah.
      Khasiatnya pun banyak.

      Padam
  2. kita suka buah, tapi kita tak suka mahal, hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buah2an tempatan yang murah seperti pisang, betik, tembikai dan nanas pun banyak manfaat dan khasiatnya.

      Padam
  3. suka makan buah tapi kalau jenis masam memang tak makan.

    BalasPadam
  4. semalam saya dengar dari radio bahawa orang Malaysia adalah antara yang tak gemar makan buah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.
      sepatutnya kita kena makan buah2an dan sayur2an setiap hari.

      Padam
  5. Balasan
    1. Bagus tu sebab pisang banyak khasiatnya
      Salah satunya untuk mengurangkan stress

      Padam
  6. isi buah untuk kita makan, sisa buah untuk kompos

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isi buah yang tak termakan atau overdue juga boleh buat kompos.

      Padam
  7. Makan buah sebelum makan nasi.
    Mrs. A suka makan nenas campur asam yang tealady office jual hiks!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, kena makan bua dulu sebelum makan nasi.
      Biasanya kita terbalik

      Padam
  8. Buah is my feveret. Kalau tak ada rasa macam tak kena pula.

    BalasPadam
  9. Suka durian, kulit berduri tak jadi halangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buah durian dah ada sepanjang tahun sekarang.
      Tapi harganya boleh tahan

      Padam
  10. Ai kena banyakkan makan buah ceri lah.

    BalasPadam
  11. SA memang hari- hari makan pisang cavendish..setiap hari never failed..sebiji sehari..

    BalasPadam
  12. Baru makan buah pisang , langsat, manggis..buah memang kena makan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus amalkan makan buah2an tempatan
      Buah2 import sesekali perlu juga.

      Padam
  13. buah2 febret semua ni :)

    BalasPadam
  14. Rumah saya sentiasa ada buah pisang. Anak-anak pum suka makan pisang.

    BalasPadam
  15. Kesimpulannya mmg buahan mmg bagus utk kita

    BalasPadam
  16. numpang share ya min ^^
    Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di DEWAPK agen terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^

    BalasPadam