Isnin, 11 Februari 2019

MB 73 : Kudapan

Salam bertani





Salam bertani

35 ulasan:

  1. Sedapnya... Pepagi tengok kudapan lagend. 😊

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesekali makan sedap juga
      mengimbau kenangan zaman silam masa susah dahulu

      Padam
  2. Sedap ni..kalo kat kampung, mak mesti buat..lepas tu berlawan kentut la semua 😂😂😂

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. kalau beli nangka r cempedak, bolehlah try rebus bijinya.

      Padam
  4. Sesekali teringin kudapan yang begini sambil mengimbau kenangan lama orang dulo2 WP

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang sekarang tak pandang kudapan macam ni.
      mereka lebih suka cari fast food

      Padam
  5. Sedapnya..kenyal..lemak-lemak manis..lagi satu aromanya wangi.

    BalasPadam
  6. Kudapan lejen neh...susah dah nak jumpa.

    BalasPadam
  7. Balasan
    1. Sambil ngadap tv petang2.
      Sedar2 tinggal kulit aje

      Padam
  8. memang sedap kunyah2. betul la lama dah tak makan benda ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesekali jumpa sedap juga.
      Tapi anak2 tak reti makan

      Padam
  9. SEDAPNYA DH LAMA XRASA ANAK2 LA NI DH XTAU MAKAN NI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak2 cucu WP pun tak tau makan.
      Tapi WP selalu pesan,kalau makan nangka jangan buang bijinya
      Simpan nanti bileh rebus

      Padam
  10. Feveret ni.... Dari kecil sampai ketua.

    BalasPadam
  11. Balasan
    1. Biji nangka rebus dengan teh bunga
      Kudapan petang ngadap tv

      Padam
  12. Lama dah tak makan dia. Teringin pula.

    BalasPadam
  13. Sedapnya biji cempedak..
    Arwah mak dulu selalu masak lemak cili api dgn ikan tamban Kering. Legend sungguh kudapan pagi WP..
    Rindu saya nak mkn kudapan ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selalunya biji cempedak dan nangka memang tak terbuang.
      Rebus lama2 dengan api kecik sampai empuk.

      Padam
  14. Kudapan yang mengasyikkan ..kacang tanah ke tu WP..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan kacang tanah cikgu
      tapi biji nangka rebus

      Padam
  15. kudapan kampung memang terbaik...sekali sekala memang layan la

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang boleh layan sekali sekala.
      tekak orang lama.

      Padam
  16. kalau mak ayah ejulz suka biji cempedak direbus..

    BalasPadam