Rabu, 30 Disember 2020

WW 202 : Buah Apa Ek

 Salam bertani


Salam bertani.

27 ulasan:

  1. Tempat saya panggil "Ubi Tum". Selalu ditanam dekat pokok lain untuk bagi pokok ubi ni "memanjat" Kadang kena kait dah macam kait dah macam kait buah, padahal ubi. Hihihi.. Dulu2 kat kampung ni la kentang bagi kami. Dimasak kari dengan ayam @ daging. Empuknya tidaklah segebu kentang, ada liat2 skit tapi sedap la pada tekak saya.

    BalasPadam
  2. Entahlah, kali pertama saya tengok ni..

    BalasPadam
  3. Wow... macam macam eh... x pernah kenal... buah apo niii.. tlg jwb. heheh

    BalasPadam
  4. Buah apa ni Wak? ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BalasPadam
  5. kat kampung dulu-dulu nenek pernah tanam, ubi tum rasanya nama dia... sejenis ubi walaupun duduk di luar...

    BalasPadam
  6. Maaf, x pernah jumpa. Ingatkan ubi gadung yg beracun tu jika x pandai kupas. Hebatlah Wak, semua jenis tanaman tahu. Macam ensaiklopedia plak.

    P.S. Tahniah Wak kerana terpilih sebagai salah seorang pengomen tegar blog Abam Kie 2020. Untuk makluman lanjut dan cara menuntut hadiah, sila layari http://www.zukidin.com/2020/12/senarai-pengomen-tegar-blog-abam-kie.html

    BalasPadam
  7. Idok ler saya tahu apa nama buah tu, wak. :D

    BalasPadam
  8. "Aku pun... tak taaa huuuuuuu...." Oooo Oooo OOoooo

    BalasPadam
  9. apa tu wak oiii.. tak pernah nampak.

    BalasPadam
  10. 1st time tgok ni wak...buah dlm tanah atau bergantung mcm kcg ni wak..

    BalasPadam
  11. Buah apa tu wak? tak pernah saya tengok. baru hari ni tahu kewujudannaya... naifnya saya hehehe... boleh saya tahu kegunaannya?

    BalasPadam
  12. Tak mabuk ke kalau dimakan???

    BalasPadam
  13. suka tunjuk buah yg jarang kami tgok..hehe

    BalasPadam
  14. pertamakali nampak, itupun dari blog ini.

    BalasPadam
  15. Kalau tanya saya memang tak tahu wak. Rare sangat buah ni.

    BalasPadam
  16. iki udhu buah wong lanang yo kang? .. hahaha

    BalasPadam
  17. ooo ada jugak yang makan buat macam kentang ek...

    BalasPadam