Sabtu, 5 Disember 2020

Pisang Lemak Manis vs Pisang 40 Hari

 Salam bertani.

1. Pisang Lemak Manis








2. Pisang 40 Hari




Salam bertani.

17 ulasan:

  1. Oh namanya 40 hari ye wak? Kenapa ya?

    BalasPadam
  2. Rindu nak makan pisang 40 hari.

    BalasPadam
  3. Aku tak dapat nak bezakan antara pisang emas dan pisang lemak manis...macam sama saiz je..

    BalasPadam
  4. Oh di rumah memang tanam pisang 40 hari.

    BalasPadam
  5. Owh.. Lain yer pisangnya.. Saya ingat pisang lemak manis & pisang 40 hari tu sama.

    BalasPadam
  6. Pisang lemak manis tu rindu zaman arwah nenek ada. Selalu dia kan gantung untuk anak cucu makan. Gantung rendah je kat dapaur biar cucunya senang ambil katanya.

    BalasPadam
  7. rasanya tak pernah makan pisang lemak manis pun ,selalunya pisang berangan dan pisang emas saja

    BalasPadam
  8. Tempat Fiza di sarawak pisang ni dipanggil pisang otel sebab nampak montel. Hahaha... Sedap pisang ni. Anak ² Fiza suka sangat makan pisang ni.

    BalasPadam
  9. Macam sama je rupa pisang tu. Eza baru tahu tau nama dua pisang ini. Tq sangat sharing. Maklumlah tahu makan saja.

    BalasPadam
  10. Tak dapat beza kan wak.huhu..sedih. Sedap pisang lemak manis makan camtu je

    BalasPadam
  11. Rasanya yang satu montel bulat, yang satu kurus langsing sikit. Rasanya lebih kurang sama kan Wak.

    BalasPadam
  12. hampir sama tapi tak serupa...

    BalasPadam
  13. Bestnya wak, tak yah beli pisang dah. :)

    BalasPadam
  14. SA suka pisang 40 hari ni sebab lemak manis...buat kuih pun sedap..

    BalasPadam
  15. Tak tahu nak beza dua pisang ni nampak sama je.

    BalasPadam