Selasa, 14 Julai 2020

Perabot Lama Nampak Baharu

Salam bertani.

Sepagian wak mengecat perabot lama yang terletak di perkarangan rumah. Perabot jati yang dah berpuluh-puluh tahun usianya nampak macam baharu selepas dicat.  Nak tukar baharu tentu mahal harganya.


Set tempat duduk dan buaian selepas dicat


Rupa asal sebelum dicat


Meja ni nampak buruk dan pudar


Imej baharu


Barang lama nampak baharu


Baru selesai salin kulit.

Saalam bertani.

26 ulasan:

  1. Perabot jati memang tahan lama.

    BalasPadam
  2. perabot jati mahal harganya rajin senggara menyerlah cantiknya

    BalasPadam
  3. kayu jati kan memang tahan lama, memang nampak baru terus bila dah di cat semula wak

    BalasPadam
  4. Bila dah cat, nampak cantik bersinar..

    BalasPadam
  5. Dah di cat cantik berseri2 dah

    BalasPadam
  6. Wahhh, bolehlah tu menyambut tamu raya haji nnti

    BalasPadam
  7. Jangan dibuang perabot lama kalau masih kukuh..lepas cat nampak segar, nmpak meriah warnanya..berseri je ha..terus orang igt beli baru ke heheh

    BalasPadam
  8. Jimat sangat dah wak! Cantik!

    BalasPadam
  9. Terus berkilat ye Wak, persis baru daaa

    BalasPadam
  10. Lawa.. Kami kalau perabot mahal macam jati, memang sayang nak cat warna lain. Better kekalkan warna asal/syelekkan aje.

    BalasPadam
  11. Good job wak!
    Selagi boleh digunakan, kita guna. Lagi pun perabot jati tahan kan wak?

    BalasPadam
  12. tahan lama perabot jati..

    BalasPadam
  13. Rajin Wak mengecat ye. Suami saya selalu sebut varnish dan syelek untuk perabut kayu merbau dan jati di rumah kami, tapi tak pula sebut cat. Lain agaknya ye Wak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang dah ada cat warna varnish untuk kayu.
      Lagi mudah boleh terus gunakan
      tak payah bancuh2 macam varnish atau syelek.

      Padam
  14. Mengerlip nampaknya tu WP.
    Eh! ada bulus naik buai lah

    BalasPadam
  15. Perabot mahal ni sayang. okay tu wak cat baru nampak baru.

    BalasPadam
  16. Mood cat balik wak datang.
    Hehehe..... Ni pun kat rumah banyak yang dah nampak macam versi before wak cat hehehe...
    Satu kelebihan kayu jati, bila cat semula macam baru keluar kedai.

    BalasPadam
  17. wow sangat cantik nampak macam baruuu..
    saya pun ada satu almari lama nak kena cat semula.. sbb perabut kayu ni tahan sngt2 cuma tula lama2 kusam sikit..

    BalasPadam
  18. Yelah WP.... baru jadiknya ... nak buat prjek mengecat jugaklah kat rumah ni

    BalasPadam
  19. Berubah 360 degree lawanya

    BalasPadam