Jumaat, 3 Julai 2020

Buah Rambutan Dah Masak

Salam bertani.

Musim durian dah tiba ke penghujungnya. Musim durian akan datang lagi selepas raya haji nanti. Kini musim rambutan pula menyusul. Beberapa pokok rambutan yang berbuah di dusun WP sudah masak ranum buahnya dan sesuai untuk dituai.


Buah rambutan dah matang


Rambutan jarum emas berbuah lebat


Berbuah hingga ke tanah


Sudah sesuai dituai


Bergayutan di atas kepala


Boleh dicapai tangan


Sujud di atas bumi


Memenuhi tempahan hari ini
7 bungkus


Sebungkus 4 kg RM10.00
Maaf wak tak ambil tempahan online.

Salam bertani.

33 ulasan:

  1. Suka rambutan warna kuning.

    BalasPadam
  2. Merah merah buah rambutan kebun Wak, sedap tu.

    BalasPadam
  3. terliur kita nengoknya wak...walopun da puas makan kat depan rumah ni..haha

    BalasPadam
  4. rezeki berbakti kepada tanah :-)

    BalasPadam
  5. sedapnya buah feveret ni, dekat mana geram je nak pergi beli

    BalasPadam
  6. baru nak tanya boleh tak beli online hehe

    BalasPadam
  7. Murah bebeno wak 4kg rm10, sekilo rm2.50 mana la nak dapat wak... sini paling murah rm6 ke rm8 rambutan...

    BalasPadam
  8. ALHAMDULILLAH REZEKI MELIMPAH

    BalasPadam
  9. Sedapnya.Petik terus makan.Sekarang banyak jenis rambutan.Dulu masa PC kecik-kecik tahunya rambutan merah dengan rambutan gading je.

    BalasPadam
  10. ni x sabar nk balik kampung. dap nyerrrrrrr...

    BalasPadam
  11. baru ni nak balik makan buah rambutan di Sik kedah, kereta bermasalah hanya sampai Kuala Kangsar dan tidur disana, besok balik semula ke Pahang..."

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah.. rezeki kurniaan Allah. Balasan berbudi kepada tanah. Moga terus WP sukses

    BalasPadam
  13. uiii banyaknya rambutaannn

    BalasPadam
  14. Dapnya.. Nak makan x berani.. Risau batuk.. Udah la tgh covid ni, kang batuk2 dlm lrt time pi kerja, riso org pandang semcm..

    BalasPadam
  15. Aduh, seronoknya tengok pokok rambutan dia dah berbuah..yummy!

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah.. meriah buah nye

    BalasPadam
  17. Sedapnye..boleh x saya nk bli wp..saya satu daerah ngan wp

    BalasPadam
  18. Dekat Johor pendahulu musim buah rambutannya.
    Dekat Sungai Buloh belum masak lagi sama dengan Kampung di Sabah.
    Dekat Sabah rambutan punya la mahal, tadi singgah pasar di Sabah satu plastik rambutan ada dalam 10 biji pun RM6.

    BalasPadam
  19. wah! rimbun semuanya..sedap nih dapat mkn buahnya sejuk2 dr peti sejuk kan wak..

    BalasPadam
  20. Kg nenek sy, dulu byk Dan lebat pokok ni...skrg dah ditebang...haihh.sedapnyaa rambutan tuuuuu

    BalasPadam
  21. meriahnyaa buah rambutan ni wak

    BalasPadam
  22. wahhh rimbunnya pokok rambutan! geram nengok.. huhu

    BalasPadam
  23. rumah mak mertua sy, rambutan sedang ranum

    BalasPadam
  24. Sedapnya moktan fresh..kalau dok dekat dh oder kt wak

    BalasPadam
  25. Wah.. sedapnya, antara buah kegemaran saya nie..

    BalasPadam
  26. sedap nyaaa rambutan. rindu kampung

    BalasPadam
  27. elok elok buah rambutannya. murah rezeki wak.

    BalasPadam
  28. Masak ranum sudah tu..syukur rezeki

    BalasPadam
  29. Wah.. 4kg RM10.. kalau dekat boleh beli dengan wak..

    BalasPadam