Jumaat, 29 Mei 2020

Covid dan Corona

Salam bertani

Sepanjang musim PKP ini, ternakan lembu wak dah bertambah dua ekor lagi. Si Covid 20 lahir pada 26.03.2020 dan  terbaru si Corona yang lahir pada hari raya pertama. Petang tadi wak sempat merakamkan gelagat mereka berdua.


Apalah yang mereka bisikan


Kobit dah berusia 2 bulan.
Nana baru beberapa hari.


Nana hanya akan mula makan rumput apabila
berumur dua minggu.


"Cuba buat macam ni" kata Kobit


"Dalam sungai ni ada buaya tak?" tanya Nana.



Nana bersama kakak dan ibunya.

Salam bertani.

35 ulasan:

  1. Comeinya anak2 lembu tu..alhamdulillah murah rezeki wak

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah bertambah lagi hasil ternakan wak. Semoga cepat membesar covid dan corona. Jangan nakal nakal ye..

    BalasPadam
  3. haha comel je nama covid dan corona. ini yang tak merbahaya

    BalasPadam
  4. Comel dua2 nya.. Seronok nya dpt berternak moga bertambah rezekinya Aamiin

    BalasPadam
  5. Cubit nak tak Kobit dengan Nana..hehehe.Moga Kobit dengan Nana terus sihat ya.

    BalasPadam
  6. done follow.. nice blog.. follow me back http://acuyuhan.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah..hikmah vovid..haha
    Semoga ternakan wak membiak seterusnya.

    BalasPadam
  8. Alolo manjanya nama Diorg semoga membesar dgn sihat

    BalasPadam
  9. Alahai comelnya... Nama 2 C tu tersengih-sengih kami dibuat nya. Elok juga sempena Lahir time PKP ni. Bila la ada rezeki nak bela lembu juga ni macam wak.

    BalasPadam
  10. Comelnya....teringin gak nak bela lembu kambing kalau ada tanah dekat²

    BalasPadam
  11. Comel je lembu-lembu tu..apa pun bahagia walaupun tengah PKP sekarang ni

    BalasPadam
  12. haha comel la gelalgat lembu WP..

    BalasPadam
  13. cantiknya kawasan tu....sronok tgk...dgn rumput menghijau...sungai tu boleh mandi manda x?

    1 syawal dia lahir....comel je nama...kobit n nana...

    BalasPadam
  14. Tudiaa...ambil nama nama glamer mcm tu....

    BalasPadam
  15. Kobit and nana, wah..sekor jantan sekor betina agaknya ye. Makin bertambah dah cucu wak ek

    BalasPadam
  16. Bila nak buat kenduri cukur jambul...? hehehe

    BalasPadam
  17. adoi nama masing-masing gempak betul =)

    BalasPadam
  18. Hijau mata memandang ladang wak.

    BalasPadam
  19. Hi Kobit!
    Hi Nana!
    Ada makna tersendiri tu nama depa dua :)

    BalasPadam
  20. π•Ύπ–Šπ–‘π–†π–’π–†π–™ π•³π–†π–—π–Ž π•½π–†π–žπ–† π•¬π–Žπ–‰π–Žπ–‘π–‹π–Žπ–™π–—π–Ž 𝕸𝖆𝖆𝖋 π–…π–†π–π–Žπ–— π•­π–†π–™π–Žπ–“.

    BalasPadam
  21. Amboi nama.ikut trend ye wak. Hehe.

    Selamat hari raya Aidilfitri wak.

    BalasPadam
  22. Ya ampun namanya wak. Comel sungguh! Haha.

    p/s: Selamat Hari Raya Aidilfitri..

    BalasPadam
  23. Abadikan Nama pada lembu ye WP..
    Alhamdulillah syukur murah rezeki dgn hasil ternakan..

    Betul dah pilihan WP..
    CH baru nak mula berternak Dan bertanam..
    Penghujung akhir zaman ini..
    Dua ni yg memberi kebaikan buat Kita..

    BalasPadam
  24. Bagus lembu Wak. Nama ikut trend semasa... hehehe

    BalasPadam
  25. Comel ja tengok gelagat lembu2 Wak

    BalasPadam
  26. Raya haji nnati dah boleh ke korban tu Wak? Hehehehe

    BalasPadam
  27. Hahaha.. Kemain comel namanya..
    Hai kobid.. hai nana..
    Semoga membesar dengan baik dan memberi manfaat pada tuan ye..

    BalasPadam
  28. Alahaiii nama dia comel je. Nana..kobid ye. Semoga membesar dengan sihat ye

    BalasPadam
  29. Comel-comel nama lembu wak. senang nak ingat peristiwa disebalik nama.

    BalasPadam
  30. alahai comel betul kobit dan nana..hahaha

    BalasPadam
  31. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    BalasPadam