Ahad, 24 Mei 2020

Salam Lebaran 1441H

Salam bertani

Wak mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya PKPB kepada semua pembaca yang singgah ke blog Warisan Petani. Sambutan raya kali ini agak berbeza kerana kita kena patuh kepada pelbagai SOP dan mengamalkan 'the new normal' yang tak pernah kita lakukan sebelum ini.


Selamat hari raya idilfitri
Maaf zahir dan batin


Pukul 8.00 pagi wak dah ke surau kerana terpilih untuk
 melakukan solat sunat idilfitri berjemaah
 bersama-sama  11 orang ajk surau.


Lepas zohor wak dah ke sungai membidani si Zura
 yang bersalin.
Dapat baby girl, wak namakan Corona.
Panggilan jawanya Si Nana aje.


Lepas asar wak ke kebun pula membuat kajian lapangan.


Salam lebaran 1441H
Salam bertani.

38 ulasan:

  1. Selamat hari raya Wak..

    Corona@Nana baby Aidilfitri..

    BalasPadam
  2. salam lebaran Wak.. stay safe =)

    BalasPadam
  3. Asalamualaikum..selamat hari raya ya. Minta maaf andai ada komentar yang tak disenangi..baru ke udara pagi ni..kadang tak ada mod nak on air

    BalasPadam
  4. ALHAMDULILLAH SAMBUT CORONA HARI RAYA

    BalasPadam
  5. selamat hari raya AIDILFITRI maaf zahir batin wak.
    adehh comelnya nama panggil nana daripada corona hehe

    emm sedapnya buah berduri tu...

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah dah dua Syawal.Suasan sepi walau masing-masing ada sahaja di rumah masing-masing.

    SALAM LEBARAN WAK SEKELUARGA.

    BalasPadam
  7. Haha Corona ,nama manismya Nana..

    Salam lebaran wak

    BalasPadam
  8. Selamat Hari Raya Aidilfitri Wak :)

    BalasPadam
  9. alalalaa comel si nana 😁
    selamat hari raya wak

    BalasPadam
  10. AJK surau rupanya...

    Maaf zahir batin!

    BalasPadam
  11. Selamat Hari Raya Wak!

    Lembu nama Nana...hahaha!

    BalasPadam
  12. Selamat hari raya Wak

    Alhamdulillah syukur dapat juga wak pengalaman solat raya di surau ketika PKPB.

    BalasPadam
  13. Salam lebaran Wak. Alhamdulillah, semuanya rezeki dari Allah. Dapat solat raya di surau, dapat Nana, dan buah durian pun makin besar!

    BalasPadam
  14. selamat hari raya Wak...
    Wahh,,seronok dapat cucu baru ye...
    ooh..anak lembu keluar perut terus pandai berjalan ye...

    BalasPadam
  15. Salam lebaran. Alhamdulillah berpeluang terpilih mengerjakan solat aidilfitri di surau.

    BalasPadam
  16. Slmat hari raya wak...rezeki raya bby girl dpt dorian pun berbuah

    BalasPadam
  17. Selamat Hari raya Aidilfitri. Maaf zahir batin ye.

    Jemput mai rumah tak boleh so jemput mai blog ja la. hehe

    BalasPadam
  18. Salam Eid Mubarak Wak...semoga pokok2 dan lembu sihat segar di hari raya...

    BalasPadam
  19. Salam lebaran Wak, wah dapat anak baru di hari raya ye, nama pun lawa tu, esok2 si Nana ni dapat potong untuk raya haji lagi beberapa tahun ya.
    Alhamdulillah terpilih untuk solat sunat hari raya Wak, patuh SOP tu.

    BalasPadam
  20. Selamat Hari Raya aidilfitri kangji wak WP seng ganteng kuwi.,
    Kluputanku seng akeh-akeh dingapuro..
    Royo seng apik-apik, ojo grusuh..
    Mangan ojo akeh-akeh mengko teko penyakit.., aminn

    BalasPadam
  21. Selamat hari raya maaf zahir dan batin Wak. Geram tengok durian tu.

    BalasPadam
  22. selamat hari raya aidilfitri WP. maaf zahir batin

    BalasPadam
  23. Selamat Hri raya wak!
    Nama Corona ya. 🤣

    BalasPadam
  24. Selamat Hari Raya Wak. Meriahnya kebun. Tak lama lagi musim durian pula.

    BalasPadam
  25. Selamat Hari Raya Wak. Seronok tengok buah durian tu.

    BalasPadam
  26. Selamat hariraya maaf zahir batin dari mama sekeluarga

    BalasPadam
  27. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin buat wak sekeluarga

    BalasPadam
  28. Salam lembaran Aidilfitri WP..
    Alhamdulillah syukur dpt WP solat sunat Raya Di masjid..

    BalasPadam
  29. Assalam wak...slmt har raya...nk tanya.. ada buah belinjo/ melinjau ...t.kasih.

    BalasPadam
  30. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam