Rabu, 3 Julai 2019

WW 134 : Bunga Jantung Pisang

Salam bertani




Salam bertani.

20 ulasan:

  1. Tak silap... Bunga durian kan Pakcik. Sedap haihhh kalau masak tumis belacan campur dengan sayur midin. 😋😋😋

    BalasPadam
  2. mula2 ingatkan apa lah yg gambar pertama tuh, tgk gambar kedua baru perasan... bunga pisang kn tu wak? bunga dlm jantung pisang?

    BalasPadam
  3. macam bunga pisang, mak sy sebut sundal malam, selalu ada jual yg kering nanti mak masuk dalam sup kentang. lama tak makan.

    eh, betul ke tu bunga pisang??

    BalasPadam
  4. Bunga pisang kan. Haha ingat-ingat lupa.

    BalasPadam
  5. Bunga pisang ke Pakcik WP..ke silap PC.

    BalasPadam
  6. Macam bunga pisang. Betul ke pakcik?

    BalasPadam
  7. WP, Bunga jantung pisang apa istimewanya, share lah mana tau ada yg bermanfaat.

    BalasPadam
  8. mcm bunga pisang ek....

    Apa kabo WP

    BalasPadam
  9. rebus cicah sambal belacan. Pak mertua lalu belakang peti ais pon tak perasan

    BalasPadam
  10. BUNGA PISANG PUN HARUM BAUNYA

    BalasPadam
  11. Gambar WW 134 ialah bunga jantung pisang.
    Bunga jantung pisang biasanya dimasak bersama jantung pisang seperti masak lemak, masak kerabu, masak tumis atau direbus sahaja sebagai ulaman dimakan bersama sambal belacan.
    Ada juga bunga pisang kering yang biasanya dimasak sebagai sayuran campur, lodeh atau pun sup sayur.

    Bunga pisang adalah makanan herba untuk diet, menambahkan susu ibu, dapat menurunkan kadar diabetis, melawaskan pencernaan dan banyak lagi khasiatnya.

    BalasPadam
  12. Tak tau pulak bunga jantung pisang nie boleh makan. Selalunya jantung pisang ja, rebus buat ulam. Bila dah kawin nampak mertua masak buat sayur tumis jantung pisang pulak.. sedap..

    BalasPadam
  13. Baru semalam suami petik jantung pisang...kakak ipar masak lemak putih. Layan dengan sambal ketuk...perghh...rosak diet

    BalasPadam
  14. Cantik dan sedap dimakan.. Paling suka kukus dan cicah sambal belacan.. Pergh!!

    BalasPadam
  15. Pernah makan..mak lang buat kerabu jantung pisang..sedap..

    BalasPadam
  16. indehnyaaaa bunga jantung pisang bila dizoom..tapi tak reti nak makan jantung pisang

    BalasPadam