Sabtu, 17 Oktober 2020

MB 146 : Manfaat Telur Ayam Kampung

 Salam bertani










Sumber : GenPi.com Indonesia

Salam bertani.


15 ulasan:

  1. banyak manfaatnya..selalu guna utk perubatan tradisional..

    BalasPadam
  2. Banyak khasiat telor ayam kampung sebab tu harganya pun lebih mahal dari telor biasa.

    BalasPadam
  3. telur ayam kampung kenapa kulitnya warna cerah ye wak?

    BalasPadam
  4. kaya vitamin D? ni info baru first time tau

    BalasPadam
  5. Sy jarang beli telur ayam kampung, selalu makan telur ayam bandar jer, hihi.

    BalasPadam
  6. Untok bahan santau orang pon boleh kan?

    Ops!

    BalasPadam
  7. Waktu kecik dulu selalu makan ayam kampung.

    BalasPadam
  8. Nanti kena makan telur ayam kampung juga la

    BalasPadam
  9. Jenis telur ayam apa tu Wak?
    Keputihan sikit.
    Ada bulat betul, ada bujur betul.
    Ayam Kampung pun macam2 jenis sekarang kan.

    BalasPadam
  10. patut la pernah viral sekali dulu pasal orang datang makan kat restoran, nak request telur ayam kampung aje..kalo takde, tak nak telur ayam biasa

    BalasPadam
  11. opah sy ms sihat dia mmg bela ayam kampung semata2 nk dpt kn telur. dia tak mkn mentah2 telur tu. tp setiap kali sarapan, dia mesti mkn at least sebiji telur separuh masak... ni cerita lama. dan sy nmpk kesannya bla dia menginjak tua. jarang skt dan setakat ni pernah msk hospital cuma sekali je. percaya tak? hehehe

    BalasPadam
  12. Sebab tu SA suka makan twlur ayam kampung...dengan ayam nya sekali SA suka

    BalasPadam
  13. Tak pernah lg shida mkn telur ayam kampung..byk kebaikkan dia :)

    BalasPadam
  14. Bagus ini.. Buat telur separuh masak.. Makan setiap pagi pun dah kenyang..

    BalasPadam