Jumaat, 27 Mac 2020

Menu Hari ini : Ulam Pucuk Ubi

Salam bertani

Sebenarnya wak nak tunjukkan menu makanan wak sepanjang hari ini daripada sarapan, makan tengah hari, minum petang dan makan malam. Alhamdulillah, syukur dilimpahi rezeki halal yang tidak sehabis-habisnya.
Selamat menjamu selera yang asyik lapar sepanjang kempen duduk rumah ni.


Pucuk ubi pulut celur cicah sambal kacang
buat makan tengah hari


Sarapan pagi tadi.
Mee segera goreng + kopi


Tambah 2 biji telur ayam kampung rebus.


Santapan tengah hari
Nasi putih, ayam kampung grill 
dan ulam pucuk ubi.


Ayam kampung grill


Minum petang.
Bubur kacang hijau durian.


Makan malam
Ikan lampam jawa sungai masak singgang.
(Hasil tangkapan pagi tadi)
Makan bersama nasi putih dan ulam pucuk ubi lagi.

Salam bertani.

33 ulasan:

  1. Sedap menu makanan kampung macam tu.
    Teringat masakan nenek.

    BalasPadam
  2. untunglah WP, nak makan apa semua ada kat keliling umah..jelesnyaa!

    BalasPadam
  3. Sedapnyaaa menu tuan blog ni hari ni..😎👍🏻

    BalasPadam
  4. uish sedapnya! tak dinner lagi ni terliur lahai xD

    BalasPadam
  5. Sedapnya ulam pucuk ubi rebus dengan sambal kacang. Macam makan pecal lak. Semua lauk wak sedap.

    BalasPadam
  6. amboi wak makan sesaja yerr :)

    BalasPadam
  7. Bestnya wak..ayam kpg ambik kt reban, ikan tangkap kt sungai..semuanya fresh dr alam..gemuk ayam kpg tu..sarapan je lain sikit..hehe..

    BalasPadam
  8. Semua hasil tangkapan dan tanaman sendiri.

    BalasPadam
  9. segalanya terbaik dari ladang!

    BalasPadam
  10. Ya Allah WP, sayur pucuk ubi celur dengan kuah kacang tu menu kegemaran keluarga saya kat kampung.... rindunya lama tak makan tu, duk bandar nie pucuk ubinya tuek, x sedap buat gitu,

    BalasPadam
  11. Part tangkap ikan tu paling best. Ikan fresh..

    BalasPadam
  12. nak pucuk ubiiiiiiii. sedappp

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum Wak.
    Pucuk ubi dengan kuah kacang tu, ayam kampung kampung grill dan ikan lampam jawa masak singgang tu saya bawa lari ye wak!

    BalasPadam
  14. Duduk di rumah memang asyik lapar.. Celik-celik mata fikir makanan :)

    BalasPadam
  15. Amboii sedapnya menu ikan lampam msk singgang tu..

    BalasPadam
  16. sedap nye makanan..macam ala kedai..

    BalasPadam
  17. Sesekali dapat makan masakan asli kampung memang sedap. Bahan-bahan masakan pun dapat dari hasil tanaman sendiri. Betul nostalgia.

    BalasPadam
  18. wah semua nampak sedap.. seronok ya WP,tangkap ikan,ternak ayam,petik pucuk ubi

    BalasPadam
  19. Bila tgk tgh Malam ni Rasa lapar plak

    BalasPadam
  20. Nikmat semua makanan ini ..., saya mendadak lapar lagi melihat deretan foto makanan yang menggoda selera 😋

    BalasPadam
  21. ayam kampung grill sodap tu

    BalasPadam
  22. Meriahnya menu! Semua nampak sedap... ;)

    BalasPadam
  23. Sedapnya tengok semua gambar makanan tu.. :)

    BalasPadam
  24. wah makanan wak sedap-sedap....

    BalasPadam
  25. Lengkap waktu makan untuk sehari. Lauk pun sedapnya lahai...

    BalasPadam
  26. bestnya..simple tapi sedap...nak kena kutip pucuk ubi juga petang ni.

    BalasPadam
  27. hadoi.. hadoi.. pucuk ubi dengan kuah kacang tu.. maveles sangat..

    BalasPadam
  28. Sedapnya menu kampung. Pucuk ubi dgn ayam kg 😋

    BalasPadam
  29. Rindunya nak makan pucuk ubi, takde jual ha....

    BalasPadam