Rabu, 11 Mac 2020

WW 166 : Penyamaran Belalang

Salam bertani




Salam bertani.

22 ulasan:

  1. Dah macam daun kering menyamar

    BalasPadam
  2. Masih hidup ke tu wp. Tpi kalau penyamaran mesti masih hidup. Macam kayu kering.

    BalasPadam
  3. Subhanallah..sama warna..ada potensi mati kena pijak nih..

    BalasPadam
  4. Memang kalau tak perhati betul-betul memang takkan perasan belalang.

    BalasPadam
  5. kalau tengok sekali imbas compom tak perasan kan wak...

    BalasPadam
  6. dia boleh tukar warna atau memang warnanya macam tu, wak?

    BalasPadam
  7. Kalau tengok sekali pandang memang tak kan nampak.

    BalasPadam
  8. Boleh pulak dia menyamar,bertukar2 warna ya..utk keselamatan dirinya..

    BalasPadam
  9. Tak pernah nampak belalang warna coklat selalu warna hijau.

    BalasPadam
  10. Sekali pandang memang tak perasan. Nampak macam daun kering ja

    BalasPadam
  11. Jangan ambik buat congkil gigi sudah! hehe

    BalasPadam
  12. dulu masa budak-budak, selalu nampak belalang macam ini.

    BalasPadam
  13. Belalang tanah kot nama dia. Lama dah maq tak jumpa belalang ni atau bila nampak maq diaorg terus 'menyorok'?

    BalasPadam
  14. Mmg susah nak cari Ni. Color dma dgn dahan/tanah

    BalasPadam
  15. NK MENYAMAR TIRU CARA BELALANG NI HEH..HEH..

    BalasPadam
  16. wahhhh ingatkan batang pokok or ranting tadi...

    BalasPadam
  17. kemain dia menyamar.. hehehe

    BalasPadam
  18. samaran berjaya. Hampir tak nampak

    BalasPadam
  19. Lama SA perati mana belalangnya...ada rupanya..dah macam daun...

    BalasPadam