Isnin, 10 Februari 2020

Diari Durian

Salam bertani

Musim durian (luar musim) di dusun WP sudah berakhir. Durian kampung, durian tembaga dan durian D2 menggugurkan buah matangnya sepanjang bulan januari yang lepas. Buah luar musim bermaksud pokok-pokok durian tersebut mengeluarkan buah buat kali ke-dua sepanjang tahun lepas.
Kini pokok-pokok durian tersebut sudah mula berbunga semula (musim sebenar) untuk tuaian selepas hari raya nanti.





















Salam bertani.

34 ulasan:

  1. telan ailio tengok ulas2 durian...

    BalasPadam
  2. best nya !!!! tapi saya suka yang isinya pahit pahit lemak.. hee~ tak suka yang manis sangat.. adei.. mana nak cari tengah malam gini ni..

    BalasPadam
  3. Banyak jenis durian WP tanam.

    BalasPadam
  4. dana rasa macam nk kerja part time jaga durian kt kebun wak je time musim durian hahahha... macam-macam jenis ada, aritu kat johor musim durian kt kl ni takde pun... nyampahla

    BalasPadam
  5. wak kapan arep ngajak haku nang kebon durenmu???

    BalasPadam
  6. Terliur pulak tengok durian pagi2 ni. Tunggula lepas pantang 🤣🤣🤣

    BalasPadam
  7. suka mkn durian yg isinya kuning..kalo yg color putih tk brp

    BalasPadam
  8. Teliur nengoknya wak oiiiii....

    BalasPadam
  9. alamak..kita yg takda kebun ni hanya mampu menahan nafsu makan durian ja la..

    BalasPadam
  10. Sedapnyaaaa...terliur SA dibuatnyaaa...

    BalasPadam
  11. Wah.. cantiknya isi, sedapnya kalau makan buat pulut durian dengan santan..

    BalasPadam
  12. dulu makan la durian. tp sekarang kenapa tah tak makan. hahahhaa

    BalasPadam
  13. haish nk makan durian....belakang rumah banyak pokok durian,tapi sayang tak dikelolakan..monyet banyak lak tu..huhu

    BalasPadam
  14. Bestnya durian. All time punye favorite ni.

    BalasPadam
  15. Bestnya.. terliur dah nengoknya pun ni

    BalasPadam
  16. perghhh geram nya tengok. terus terbayangkan pulut dan durian ^_^

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum WP. moga sentiasa sihat walafiat..
    Aduhaii..WP ni memang 'kejam' hahaha.. terpaksa saya meneguk air liur berkali-kali...

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum Wak.

    Aduhh. Datang sini, terus nampak ulas durian tu. Waduh waduh. Malam malam begini mana mau cari sihhh 😭😭😭😩😩

    Wak, Pm alamat kebun tu kat mana. Senang nk datang. Hahahahaha

    BalasPadam
  19. Ya Allah..terasa-rasa kat tekak.Moga buah yang akan datang bertambah banyak dan dapat dinikmati juga.Aamiin.

    BalasPadam
  20. WOW DURIAN TERBAIK FIRST CLASS NI

    BalasPadam
  21. Telan ailio tengok durian.. Tahun ni tak puas makan sebab tak banyak jual kat sini..

    BalasPadam
  22. Ya Allah. Sedapnya. Rasa nak nangis tengok... Kalaulah dekat......

    BalasPadam
  23. Hurmmm... sedapnya tengok durian WP tu
    Kat Seremban takde musim pulak

    BalasPadam
  24. Eank sekali rezeki WP..alhamdulilah ya

    BalasPadam
  25. Fuh puas makan ni tapi sayang saya takleh bau durian.

    BalasPadam
  26. aduuu cantik2 kejadiannya tu! tahun ni belum ada rezeki makan durian lagi...

    BalasPadam
  27. adu du..terliur tgk..kuning elok warna dia..yummy...

    BalasPadam
  28. huhuuu mama nak durian.. craving ni

    BalasPadam
  29. Alhamdulillah... isi cantik dan kuning pulak tu.. rezeki2..

    BalasPadam