Rabu, 20 Mac 2019

WW 121 : Bunga Maman

Salam bertani


Salam bertani.

18 ulasan:

  1. nampak macam serangga pun ada ...

    BalasPadam
  2. ni mesti bunga pokok israel

    BalasPadam
  3. bunga apa ni encik warisan petani. cantik sgt

    BalasPadam
  4. Cantiknya ...bunga pokok apa ni..

    BalasPadam
  5. rasanya akar pokok ni boleh di minum lepas rebus kan..air dah sejuk boleh minum..maaf jika saya silap

    BalasPadam
  6. bunga liar pun kadang2 cantik

    BalasPadam
  7. WW 121 Ialah gambar bunga pokok maman. Pokok maman merupakan tumbuhan renek yang hidup meliar di kebun.Ia dijadikan sayuran kampung yang biasanya dicampurkan dalam masakan rendang ayam atau daging masyarakat Melayu di Negeri Sembilan dan Terengganu. Ia juga biasa dijadikan jeruk maman.
    Pokok maman juga mempunyai nilai herba yang boleh digunakan untuk merawat beberapa jenis penyakit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahhh macam tu ye bunga pokok maman...keluarga mertua kat utara, suka makan jeruk maman ni...

      Padam
  8. Ialah arwah uwan Mrs. A dulu kalau masak rendang mesti letak maman ni sket.

    BalasPadam
  9. Cantiknya bunga kaler putrple

    BalasPadam
  10. Rasanya lama dah Kak Sue tak makan jeruk maman. Rupanya nie lah bunga maman ya.. unik bentuk dia..

    BalasPadam
  11. numpang share ya min ^^
    Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di DEWAPK agen terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^

    BalasPadam