Isnin, 11 November 2019

MB 110 : Manfaat Bayam Brazil

Salam bertani







Salam bertani.

30 ulasan:

  1. teringin juga nak tanam ni WP belum ada kesempatan lagi cari benihnya :)

    BalasPadam
  2. teringin juga nak tanam ni WP belum ada kesempatan lagi cari benihnya :)

    BalasPadam
  3. sayur ini tengah hot sekarang ye Wp, sana sini orang ckap tentangnya.... baru diperkenalkan ker apa?

    BalasPadam
  4. Bayam brazil ni nak tanam guna biji ke...
    Kak Mah belum kenal tumbuhan ni.
    Nak masak pun tak tahu nak masak macam mana.

    BalasPadam
  5. Nak makan banyak banyak lah....banyak khasiat rupanya

    BalasPadam
  6. Salu tengok orang update mengenai bayam brazil ni. Tapi kat tempat Fiza susah sikit nak dapat.

    BalasPadam
  7. dana tak pernah tanam lagi wak, memang nk ada cari jugak wak... nak try menanam jugak

    BalasPadam
  8. Senang hidup dan membiak. Tapi kat rumah ni asik kena serang je. Sekarang terbiar je. Kena ada semangat baru nak semai bagi elok semula

    BalasPadam
  9. Sha tanam di pejabat je.. tapi tak pernah cuba makan.. Kawan yang makan kata sedap.. Banyak khasiatnya ye..

    BalasPadam
  10. Selalu nampak orang tanam dalam pasu.

    BalasPadam
  11. Kt rumah pun ada tanam bayam ni,senang ja kan nk tanam..

    BalasPadam
  12. rupa dia tak sama langsung dgn bayam ya, batangnya berserta mcm bayam biasa jugak ke, WP?

    BalasPadam
  13. yg saya nampak hanya boleh menurunkan berat badan. menarik tu.

    BalasPadam
  14. wak WP memang rajinn n ganteng., hehehe

    BalasPadam
  15. Tanaman viral ni. Nak cari juga benih bayam brazil ni. Nak tanam juga lah :)

    BalasPadam
  16. Belum pernah makan bayam ni, insyaallah nak cari jugak nanti.

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum wp,
    kat mana-mana pun dah banyak jual bayam brazil ni. memang banyak kelebihannya dari sudut kesihatan. InsyaAllah nak cuba juga nanti buat ulam..

    BalasPadam
  18. Selama ni tak tahu sayur ni bayam Brazil..
    Antara sayur paling LZ suka..
    Jeles pakcik boleh tanam sayur ni, tabik spring!

    BalasPadam
  19. senang nak hidup bayam nie . Baru nie mak saya buat kerabu letak bayam nie sekali . SEDAP !

    BalasPadam
  20. pernah tengok tetapi tak pernah makan

    BalasPadam
  21. Kisahnya...
    Org dulu2 mak2 kita mmg ada tanam. Tapi sebagai hiasan.

    Tetiba skrg..jadi trending dan org buat jadi sayuran. :D

    BalasPadam
  22. BANYAK KHASIAT BAYAM BRAZIL N MUDAH HIDUP KALAU DITANAM

    BalasPadam
  23. patutlah mak mertua shu tanam dekat belakang rumah dia.

    BalasPadam
  24. Rata-rata saya tgk ramai yg dah tanam pokok bayam brazil ni...khasiat dia pun bagus..saya pun nak tanam juga nanti...

    BalasPadam
  25. Comelnya bayam Brazil.mama kena tanm Ni nak kuruskn badan sket

    BalasPadam
  26. Numpang promo ya Admin^^
    ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat
    ayo segera bergabung dengan kami di ionpk.club ^_$
    add Whatshapp : +85515373217 || ditunggu ya^^

    BalasPadam
  27. musim orang tanam bayam brazil ni...noe pun tersampuk juga... ada juga tanam :)

    BalasPadam