Rabu, 3 Mac 2021

WW 208 : Menu Bunga Telang

 Salam bertani









Salam bertani.



34 ulasan:

  1. subur betul pokok telang wak, boleh buat pewarna untuk nasi lemak jugak wak...

    BalasPadam
  2. dekat office ni ada pokok bunga telang baru nak hidup

    BalasPadam
  3. PC suka warna bunga telang ni,pewarna semulajadi.

    BalasPadam
  4. Air tu Wak, menggoda! Dengan cuaca panas ni fuhh sedap tu.

    BalasPadam
  5. Pokok telang saya musim panas ni tak berbunga.

    BalasPadam
  6. Suka nasi kerabu yang color macam bunga telang nih!

    BalasPadam
  7. nampak bunga telang teringat nasi kerabu terus :)

    BalasPadam
  8. tak pernah makan tapi selalu tengok dalam fb diorang share resipi bunga telang ni

    BalasPadam
  9. sedap sungguh nampak air bunga telang tu musim musim panaih ni :)

    BalasPadam
  10. saya dan mak selalu buat air minuman dan tuk bagi color tuk pulut santan.

    BalasPadam
  11. Cantiknya bunga & suburnya pokok bunga telang tu

    BalasPadam
  12. nak minum la air bunga telang ni. pasti sedap kan?

    BalasPadam
  13. yang air tu just letak dalam macam tu, atau kena rebus dulu... alahai cantiklah pula kaler semua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh rebus dulu
      boleh juga rendam air panas aje

      Padam
  14. nasi kerabu aku kok ora doyan., huhuhu

    BalasPadam
  15. Walaupun ada tanam tp belum pernah manafaat lagi bunganya.

    BalasPadam
  16. nampak pn dah sedap dan berkhasiat..

    BalasPadam
  17. wahh! bunga ni boleh buat makan ya. baru tahu

    BalasPadam
  18. cantik masakan guna bunga telang, terutama air tu..

    BalasPadam
  19. Saya makan dalam nasi kerabu je Wak.. lain-lain Saya tak pernah...

    BalasPadam
  20. Ooo, macam-macam boleh buat rupanya. Saya cuma tahu, orang guna buat nasi kerabu. Juga, dijadikan teh, sebab banyak khasiatnya.

    BalasPadam
  21. Macam2 boleh dibuat dengan bunga telang..
    warna birunya cantik.. menu paling best dari bunga telang ini yang sha suka dah tentulah nasi kerabu.. hehehe..

    BalasPadam
  22. Khasiat bunga telang memang tak dapat dinafikan.

    BalasPadam
  23. Cantiknya warna bila dibuat air

    BalasPadam
  24. Ui, kawan saya dulu sampai masuk MAJALAH 3 tu ha... sebab jual bunga telang ni.. huhu.. Memang cantik fan wangii

    BalasPadam
  25. Nampak sedap air tu...rasa macam sejuk je lalu kat tekak

    BalasPadam
  26. Subur betul pokok Telang Wak nie ya. Saya ingat nak juga tanam nanti.. nampak sedap air dan kuih tu Wak..

    BalasPadam